• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 آذر 1399
کد مطلب : 117191
+
-

در حاشیه سیاست/  تکذیب حکم ۲۰ سال حبس برای دیپلمات ایرانی

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اخبار منتشر شده درخصوص حکم ۲۰ سال حبس برای اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان را نادرست خواند. سعید خطیب‌زاده توضیح داد که این درخواست دادستان از دادگاه است و حکمی صادر نشده است. 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: هرچند از ابتدا و بارها اعلام کرده‌ایم که این دادگاه صلاحیت رسیدگی نداشته و فرایند قضایی در جریان به‌دلیل مصونیت قطعی دیپلماتیک ایشان و اشکالات بنیادین شکلی و محتوایی موجود، فاقد مشروعیت بوده و حتی اگر به صدور حکمی نیز بینجامد به رسمیت نمی‌شناسیم. ایشان بی‌گناه بوده و روشن است علیه ایشان توطئه شده است. به گزارش همشهری، اسدی که به تلاش برای بمبگذاری در گردهمایی  گروهک تروریستی منافقین متهم شده بود، روز جمعه در دادگاه بلژیک حاضر نشد.

  عذرخواهی معاون رئیس‌جمهور

 عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درخصوص مصاحبه منقطع شده خود توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایرنا، در متن توضیح کلانتری آمده است: «اگر مشاهده کلیپ ۴۰ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه 2ساعته مربوط به سال ۱۳۹۶ با لغزش کلامی پیش‌آمده، موجب تکدر خاطر دوستداران حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی شده است، از این موضوع عذرخواهی می‌کنم.»
وی همچنین گفته: «منظور من این بود که رهبری حضرت امام (ره) اجازه نداد، آمریکا میوه انقلاب اسلامی را به نفع خود بچیند.» 

  تروریسم شالوده نظام اطلاعاتی اسرائیل است 

عمادالدین باقی، فعال مدنی و سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده نوشت: هیچ مدافع حقوق بشر و مدعی مخالفت با تروریسمی حق ندارد در دام «ترور خوب، ترور بد» بیفتد و به بهانه مخالفتش با حکومت ایران، جنایت اسرائیل را محکوم نکند.  فراموش نمی‌کنیم که بزرگ‌ترین کارکرد اسرائیل در طول عمر ۶۸ساله‌اش موجه‌سازی‌ تروریسم بوده است. باقی در ادامه نوشت: اسرائیل فقط در قلب تهران دست به ترور دانشمندان و متخصصان هسته‌ای نمی‌زند و فقط در مورد ایران چنین نمی‌کند؛ بلکه ده‌ها نفر دیگر را در این سال‌ها در کشورهای دیگر ترور کرده است.  دکتر راجی فاروقی، استاد برجسته فلسطینی در آمریکا بود که او و همسر آمریکایی‌اش دکتر «لمیاء» در1986توسط هسته‌های صهیونیستی در خود آمریکا ترور شدند. عماد‌الدین باقی نوشت: تروریسم شالوده نظام اطلاعاتی اسرائیل است. 

  تحلیل سردار علایی از روش ترور اسرائیل

سردار حسین علایی، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین(ع) درخصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشت: روش ترور دکتر محسن فخری‌زاده توسط اسرائیل بیانگر آن است که همچنان تشکیلات جاسوسی و عملیاتی اسرائیل در ایران فعال است. به گزارش جماران، علایی افزود: صرف‌نظر از اهداف اسرائیل از انجام اینگونه ترورها، باید دید چه ضعفی در ساختار و سازوکارهای دستگاه‌های امنیتی ایران وجود دارد که با وجود محتمل بودن ترور افرادی مانند شهید فخری‌زاده و پیش‌بینی محافظ برای آنها باز هم عملیات اسرائیل موفق می‌شود!

  زمان و مکان انتقام می‌ماند برای مقطعی دیگر

سردار اسماعیل کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده گفت: عکس‌العمل مردم اینچنین هست که باید ضرب‌شستی به استکبار داده شود، اما بحث مکان و زمانش می‌ماند برای مقطعی که مسئولان بتوانند این کار را انجام بدهند. 
وی در پاسخ به سؤالی درباره نفوذ اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل در ایران گفت: نمی‌توانیم بگوییم این نفوذ وجود ندارد؛ چون مقام معظم رهبری از چند سال پیش دائما این مسئله را تأکید کرده‌ و علنی گفته‌اند و به مسئولان خیلی توصیه کرده‌اند که باید جلوی نفوذ را بگیریم؛ خیلی هم گرفته شده و افرادی که چنین عامل شده بودند، توسط دستگاه‌های امنیتی دستگیر شده‌اند. 
بالاخره با پول یک‌سری افراد نادان را می‌خرند و این باعث می‌شود که عامل آنها شوند. کوثری درباره انتقام سختی که برای خون سردار سلیمانی وعده‌اش داده شده بود، گفت: ضرب شستی نشان داده شد و قطعا و یقینا این موضوع هنوز تمام نشده و ضربه سخت بالاخره وارد خواهد شد، اما نمی‌توانیم بگوییم در مدت زمان کوتاهی که برخی افراد می‌گویند این کار انجام می‌شود. قطعا فراموش نشده و ان‌شاء‌الله عملی خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید